Přítomní: 0 čtenářů 0 mobilní
HISTORICKÁ BUDOVA UMĚLECKOPRŮMYSLOVÉHO MUSEA V PRAZE
STÁLÁ EXPOZICE
ART, LIFE. Umění pro život Nová expozice představuje plastický a živý obraz evropského užitého umění od antiky až po design 20. a 21. století. Ukazuje, jak všechny věci kolem nás vstupují do lidského života a mění jej po stránce funkční i symbolické.
VÝSTAVY
Plejády skla 1946-2019 Expozice představuje část světově proslulé sbírky skla Uměleckoprůmyslového musea v Praze druhé poloviny 20. století a začátku 21. století, tzv. autorské sklo. Výběr klíčových děl z různých desetiletí začíná rokem 1946, doprovází jej vysvětlující chronologické texty, včetně výroků slavných představitelů sklářské scény | dlouhodobá expozice
Viva Lucis. Stanislav Libenský a Jaroslava Brychtová pro sakrální prostory v Čechách a na Moravě Kresby a malby Stanislava Libenského, které posloužily jako předlohy trojrozměrných skleněných plastik určených pro sakrální prostory. | dlouhodobá expozice
All you need is glass. Výběr z mezinárodního sklářského sympozia IGS 2024 Výstava představuje kurátorský výběr skleněných objektů vzniklých na XV. Mezinárodním sklářském sympoziu IGS v Novém Boru, které se konalo 3. – 6. října 2024. Tradice IGS trvá již více než čtyřicet let. V letech 1982–2006 organizoval sympozium jako trienále novoborský podnik Crystalex. V roce 2009 převzalo roli hlavního pořadatele město Nový Bor ve spolupráci se sklářskými firmami regionu a odbornými školami | do 25. 5.
Photo: Fred Kramer První retrospektivní výstava Freda Kramera (1913–1994), nejvýznamnějšího českého reklamního fotografa padesátých až osmdesátých let, čerpá z rozsáhlého souboru autorových prací, které po jeho smrti věnovala do sbírek Uměleckoprůmyslového musea v Praze jeho manželka. Kramer vystudoval ve třicátých letech pražskou Státní grafickou školu pod vedením profesora Karla Nováka, u něhož o desetiletí dříve studoval také Josef Sudek. V té době se Kramer věnoval i sociální fotografii a po druhé světové válce, během níž byl internován v koncentračních táborech, se k fotografii zase vrátil. Vynikal zejména v ateliérové práci, kde spojil výtvarný odkaz avantgardy s poučeným vnímáním tehdejších obchodních strategií. V padesátých letech i později spolupracoval s podniky zahraničního obchodu (Skloexport, Centrotex, Kovo ad.) i s domácím Domem módy. Od roku 1967 do počátku devadesátých let byl externím pedagogem na pražské FAMU, kde vychoval řadu budoucích profesionálů | od 17. 4. do 27. 7.
Zadejte Vaši emailovou adresu a zajistěte si tak aktuality z České republiky.
© 2025 Pražský přehled
Publikování či další šíření obsahu www stránek prazskyprehled.cz bez vědomí redakce není slušné a odporuje autorskému zákonu.
Často jsou tu zveřejněny také materiály třetích stran, kde jejich další šíření je možné pouze se souhlasem redakce KAM po Česku. Děkujeme za pochopení.